TR | EN
Doç. Dr. Mahmut Sami İŞLEK
Doç. Dr. Mahmut Sami İŞLEK
  • Araştırma Alanları: Kar Amaçsız Örgütlerde Pazarlama, Pazarlama Teorisi, Pazarlama Ahlakı, Nitel Araştırma Yöntemleri, Tüketici Kültürü Teorisi
  • E-Posta: email
  • Dahili Telefon: 1137
  • Kişisel Web Alanı : -
  • Anabilim Dalı: Üretim Yönetimi ve Pazarlama
  • Ofis: B4-4
  • Özgeçmiş: https://avesis.ogu.edu.tr/msislek

Eğitim

 

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

Lisans

İşletme (İngilizce)

Anadolu Üniversitesi

2009

Y. Lisans

İşletme (Pazarlama)

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi

2012

Y. Lisans Araştırma

İşletme (Pazarlama)

Twente Üniversitesi, Hollanda

2012

Doktora

İşletme (Pazarlama)

Anadolu Üniversitesi

2019

 

 

Görevler

 

Görev Unvanı

Görev Yeri

Yıl

Ar. Gör.

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2009 - 2014

Ar. Gör.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2014 - 2014

Ar. Gör.

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (35. Madde ile Görevlendirme)

2014 - 2018

Ar. Gör.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2018 - 2021

Dr. Öğr. Üy.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü

2021 - 2024

Doç. Dr. 

Eskişehir Osmangazi Üniveristesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Üretim Yön. ve Paz. ABD

2024 -

 

Yayınlar

Uluslararası Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  • Kamarruddin, N. N. A., & İŞLEK, M. S. (2024). Religiocentrism in consumption  a literature review. Journal of Enterprising Communities: People and Places in the Global Economy, 18(2), 207–220.
  • İŞLEK, M. S., & ÇORBACI, M. (2024). Turizm Literatüründe Sosyal Pazarlama Araştırmaları  Bir Bibliyometrik Analiz. Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 7(1), 1–26.
  • AŞIK, E., & İŞLEK, M. S. (2023). Çevreci Reklamlarda Yer Alan Bireylerin Algılanan Statüsünün Tüketici Satın Alma Niyetine Etkisinde Gösterişçi Tüketim Niyetinin Rolü. Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 7(3), 122–146.
  • İŞLEK, M. S., & Öztürk, E. (2021). Uluslararası Değişim Öğrencilerinin Memnuniyet ve Uyumunun Tavsiye Etme Niyeti Üzerine Etkisi: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Örneği. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 16(1), 87-109. https://doi.org/10.17153/oguiibf.855809
  • TİLTAY, M. A., & İŞLEK, M. S. (2020). Volunteer Management of Local and National Nonprofit Organisations  an exploratory study from Turkey. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 17(2), 183–201.
  • ERDOĞAN, B. Z., DOĞAN, S., & İŞLEK, M. S. (2020). A Longitudinal Study of the Turkish Marketing Academia  What Has Changed and What Has Not in a Decade . Yuksekögretim Dergisi, 10(3), 301–311.
  • ERDOĞAN, B. Z., TORLAK, Ö., YILMAZ, C., ÖZMEN, M., & İŞLEK, M. S. (2020). Alternative Marketing Ethics Within the Context of the Madinah Markets and Akhi Organizations  The Anatolian Approach. İş Ahlakı Dergisi, 13(2), 71–91.
  • TORLAK, Ö., ÖZMEN, M., TİLTAY, M. A., İŞLEK, M. S., & AY, U. (2019). Ritual as assemblage  feast of sacrifice experiences of Turkish consumers. Journal of Islamic Marketing, 10(2), 476–494.
  • ÇAKMAK, M. N., İŞLEK, M. S., & KESKİN, U. (2017). Türk Futbol Kültürünün Küreselleşme Kavram ve Süreçleri Bağlamında Değerlendirilmesi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 19(33), 125–133.
  • BÜYÜK, K., İŞLEK, M. S., ÇAKMAK, M. N., & TİLTAY, M. A. (2016). Yöneticilerin ve Çalışanların Bakış Açısıyla Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllülerin Motivasyonları. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 17(1), 303–323.

Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler

  • İŞLEK, M. S., & KOCAMAN, R. (2024). A Systematic Literature Review  Are Students Customers  or not . Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 76–102.
  • İŞLEK, M. S., & AŞIK, E. (2023). The Role of Mental Well-Being in the Green Purchasing Behavior Effect of Self-Control. Alanya Akademik Bakis, 7(3), 1321–1344.
  • Şaan, T., TİLTAY, M. A., & İŞLEK, M. S. (2022). 1980-2000 Yılları Arasındaki Video Oyun Sektörünün İncelemesi  Nintendo ve Sega Örneği. Anadolu Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(3), 911–930.
  • İŞLEK, M. S. (2022). Bir Dönemsel Gönüllülük Olarak Salgın Gönüllülüğü  Vefa Sosyal Destek Gruplarına Katılan Gönüllüler Üzerine Bir Araştırma. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 14(2), 471–510.
  • PALA, U., & İŞLEK, M. S. (2021). Post-Truth Çağında Pazarlama ve Tüketim. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 375–384.
  • İŞLEK, M. S., & ERDOĞAN, B. Z. (2019). Anadolu Yaklaşımı Mümkün mü  Türk Girişimci Biyografi veOtobiyografileri Üzerine Bir İnceleme. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 11(2), 227–258.
  • ALTUNOĞLU, A., KESKİN, U., BÜYÜK, K., ALTUNOĞLU, M., İŞLEK, M. S., ÇAKMAK, M. N., & KAŞIKARA, L. S. (2018). Açıköğretim Sisteminin Görünen Yüzü  Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Bürolarının Örgüt Kültürü Kapsamında Değerlendirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4(3), 96–116.
  • TORLAK, Ö., TİLTAY, M. A., İŞLEK, M. S., & AY, U. (2017). TÜRKİYE DE KÂR AMAÇSIZ ÖRGÜTLERDE PAZARLAMA ÇALIŞMALARI  1999  2015  MERKEZ-ÇEVRE İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA MEVCUT DURUM VE YÖNELİMLER. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 170–188.
  • ERDOĞAN, B. Z., & İŞLEK, M. S. (2013). Pazarlamaya Farklı Yaklaşımlar ve Kültürün Bu Yaklaşımlar Üzerindeki Rolü  Anglo Sakson  Alp Germen ve Anadolu Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 6(12), 117–138.
  • BAŞARAN ALAGÖZ, S., EKİCİ ÖZCAN, N., & İŞLEK, M. S. (2011). Brand Communities in the Axis of Socializing Customers  Sample of Volkswagen Beetle Owners  Turkey. Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review, 11(3), 465–477.

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında (Proceedings) Basılan Bildiriler 

  • TİLTAY, M. A., İŞLEK, M. S., Şaan, T., AKPINAR, A., & TEPE, M. E. (2023). The effect of employee attitudes on satisfaction and loyalty  The mediating role of employee volunteering. Presented at the 22nd International Congress on Public and Nonprofit Marketing .
  • TİLTAY, M. A., İŞLEK, M. S., AKPINAR, A., Şaan, T., & TEPE, M. E. (2023). Fit is important  but for which side  The mediating role of the perceived fit between customers  attitudes towards firm non-profit and purchase donation intent. Presented at the 22nd International Congress on Public and Nonprofit Marketing .
  • Kamarruddin, N. N. A., & İŞLEK, M. S. (2022). Religiocentrism in consumption  a literature review. Presented at the GIMAC 13 (13th Global Islamic Marketing Conference), İstanbul.
  • İŞLEK, M. S. (2022). Need for Authentic Perspectives on Islamic Marketing . Presented at the 13TH GLOBAL ISLAMIC MARKETING CONFERENCE, İstanbul.
  • İŞLEK, M. S., & ERDOĞAN, B. Z. (2019). Türk Girişimci Biyografi ve Otobiyografilerinde Anadolu Yaklaşımını Aramak. Presented at the 10th Global Islamic Marketing Conference, Antalya.
  • ERDOĞAN, B. Z., DOĞAN, S., & İŞLEK, M. S. (2018). A Longitudinal Study of Turkish Marketing Academia  What has changed  what has not in a decade . Presented at the 2018 Global Marketing Conference at Tokyo .
  • KARABABA, E., İŞLEK, M. S., & AY, U. (2018). Assemblages of Denim  Transforming from Mundane toRemarkable Consumption Object. Presented at the 2018 Association for Consumer Research Annual Conference, Dallas.
  • İŞLEK, M. S., ÇAKMAK, M. N., & KESKİN, U. (2017). Uluslararası Öğrenci Akademilerinde Yerel Paydaş Deneyimleri  Eskişehir İlinde Nitel Bir Araştırma. Presented at the 3. Uluslararası Öğrencilik Sempozyumu .
  • ERDOĞAN, B. Z., Torlak, Ö., YILMAZ, C., & İŞLEK, M. S. (2015). A Historical Approach to Marketing from Anatolia  Akhi Organizations. Presented at the Conference on Historical Analysis & Research in Marketing (CHARM), Long Beach.
  • İŞLEK, M. S., KESKİN, U., & ÇAKMAK, M. N. (2015). Uluslararası Öğrenci Akademisinde Edinilen Deneyimler  Eskişehir 2015 Tecrübe Aktarımı. Presented at the 1. Uluslararası Öğrenci Sempozyumu .
  • BAŞARAN ALAGÖZ, S., İŞLEK, M. S., YILDIRIM SERVİ, E., & UZUN, M. (2011). Sosyal Medyada Kriz ve Kriz İletişimi. Presented at the 9. Uluslararası Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Bosna Hersek.
  • BAŞARAN ALAGÖZ, S., EKİCİ ÖZCAN, N., & İŞLEK, M. S. (2010). Nostalgic Gale On Marketing. Presented at the The Proceedings Of 6th International Strategic Management Conference 8-10 Temmuz, 2016, St. Petersburg, Rusya.
  • BAŞARAN ALAGÖZ, S., EKİCİ ÖZCAN, N., & İŞLEK, M. S. (2010). Relationship Marketing Approach And An Application In Service Sector  Karaman Private Health Organizations. Presented at The Proceedings Of 6th International Strategic Management Conference 8-10 Temmuz, 2016, St. Petersburg, Rusya.

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Poster Olarak Sunulan Bildiriler

  • TORLAK, Ö., ÖZMEN, M., TİLTAY, M. A., İŞLEK, M. S., & AY, U. (2017). Assembling the Ritual  Consumer Experiences in a Diverse Network. Presented at the 2017 Association for Consumer Research Conference, Duluth, MN.
  • KARABABA, E., İŞLEK, M. S., & AY, U. (2016). Denim Consumption as Assemblage  The Case of Female University Students in Eskişehir. Presented at the 2016 Consumer Culture Theory Conference, Lille, France.
  • TİLTAY, M. A., & İŞLEK, M. S. (2016). Volunteer Management of Local and National Nonprofit Organizations  An Exploratory Study from Turkey. Presented at the 45. ARNOVA (The Association for Research on Nonprofit Organizations and Voluntary Action) Konferansı, Washington, D.C., ABD.

Ulusal Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler

  • Şaan, T., TİLTAY, M. A., & İŞLEK, M. S. (2021). Video Oyun Konsollarının Pazarlama Tarihi  1980-2000 Yılları Arasında Nintendo ve Sega Rekabeti Örneği. Presented at the 25. PPAD PAZARLAMA KONGRESİ, Ankara.
  • Torlak, Ö., M. Özmen, M.S. İŞLEK, U. Ay ve M. A. Tiltay, (2018) "Ritüele Katılımdaki Rollere Göre Tüketici Tipolojileri", 23. Pazarlama Kongresi, 27-29 Haziran 2018, 805-811, Kocaeli-Türkiye.
  • Torlak, Ö., M. Özmen, M. A. Tiltay, U. Ay ve M.S. İŞLEK, (2017) "Dini Bir Ritüel Olarak Kurban Bayramı: Türkiye Bağlamında Tüketici Deneyimleri", 22. Pazarlama Kongresi, 28-30 Eylül 2017, 877-882, Trabzon-Türkiye.
  • Torlak, Ö., M. A. Tiltay, M.S. İŞLEK ve U. Ay, (2016) “Türkiye’de Kar Amaçsız Örgütlerde Pazarlama Çalışmaları (1999-2015): Merkez-Çevre İlişkisi Bağlamında Mevcut Durum ve Yönelimler”, 21. Uluslararası Pazarlama Kongresi, 06-08 Ekim 2016, 939-945, Kütahya-Türkiye.
  • ÖZTÜRK, S. A., İŞLEK, M. S., PALA, U., & Sağ, İ. (2014). Helal Gıda Tüketimine Yönelik Tutumların Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi. Presented at the 19. Ulusal Pazarlama Kongresi Gaziantep.
  • BAŞARAN ALAGÖZ, S., İŞLEK, M. S., & BURUCUOĞLU, M. (2013). Şikâyet Davranışının Psikografik Faktörlere Göre İncelenmesi  Karaman İli Örneği. Presented at the 18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kars.

Kitap

  • ERDOĞAN, B. Z., İŞLEK, M. S. ve KOCAMAN, R. (2024), Değer Oluşturma ve Paylaşım Süreci Olarak Pazarlama, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.

Kitap Bölümü

  • İŞLEK, M. S. & AŞIK, E. (2023), “Tüketici Ahlakı Bağlamında Lüks Tüketim ve Sürdürülebilirlik İlişkisi”, (Ed: O. Gönüllü), Makro ve Mikro Düzeyde Sürdürülebilirlik Tartışmaları, Ankara: Gazi Kitapevi, s. 1-22.
  • İŞLEK, M. S., POTRA, S. A. & MADALIN-DORIN, P. (2023), “Students as Customers in the Design of an Erasmus Mundus Educational Program on Neuromarketing”, (Ed: Walters Kelley), Dynamic Curriculum Development and Design Strategies for Effective Online Learning in Higher Education, New York: IGI Global, s. 137-154.
  • ERDOĞAN, B. Z. & İŞLEK, M. S. (2020), “İş Fikrinden Girişime” (Ed: C. Uzkurt, G. Önder), Teknoloji, İnovasyon ve Girişimcilik, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, s. 102-127.
  • İŞLEK, M. S., (2020). Endüstri 4.0 ve Tüketiciye Değer Yaratma: Nesnelerin İnterneti ve Yapay Zekâ Uygulamaları. Endüstri 4.0 Perspektifinden İşletme Fonksiyonları ve Dijital Dönüşüm (pp.23-42), Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Kültür Yayınları.
  • İŞLEK, M. S., & Pala, U., (2020). Kişisel Satış. Pazarlama İletişimi (pp.119-142), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • ERDOĞAN, B. Z., EKİCİ, N., İŞLEK, M. S., & DOĞAN, S., (2018). Değer Yaratım ve Paylaşım Süreci Olarak Pazarlama. Bilim Olarak Pazarlama (pp.207-226), İstanbul: Beta.
  • ERDOĞAN, B. Z., & İŞLEK, M. S., (2018). Pazarlama ve Antropoloji Etkileşimi. Bilim Olarak Pazarlama (pp.125-138), İstanbul: Beta.
  • ERDOĞAN, B. Z., & İŞLEK, M. S., (2018). Pazarlama, Toplum ve İşletme Etkileşimi. Bilim Olarak Pazarlama (pp.45-67), İstanbul: Beta.
  • ERDOĞAN, B. Z.,  & İŞLEK, M. S., (2018). Pazarlamaya Erdem Yönlü Yaklaşım (Anadolu Bakış Açısı).   Bilim Olarak Pazarlama (pp.185-206), İstanbul: Beta.               
  • ERDOĞAN, B. Z., & İŞLEK, M. S., (2018). Pazarlamaya İlişki Yönlü Yaklaşım:Alp-Germen Bakış Açısı. Bilim Olarak Pazarlama (pp.157-186), İstanbul: Beta.
  • TİLTAY, M. A., & İŞLEK, M. S., (2017). Web Tasarımında Müşteri Hizmetleri ve Desteği. Web Tasarımı Satış ve Pazarlama (pp.74-101), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • TİLTAY, M. A., & İŞLEK, M. S., (2016). İş Yaşamında İknanın Gücü. Profesyonel Yaşamda İmaj ve İtibar Yönetimi (pp.88-108), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • TİLTAY, M. A., & İŞLEK, M. S., (2016). Sözsüz İletişim. Profesyonel Yaşamda İmaj ve İtibar Yönetimi (pp.24-49), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.

Kitap Eleştirisi

  • İŞLEK, M. S. (2023). T. C. Melewar ve S. F. Syed Alwi Islamic Marketing and Branding: Theory and Practice. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 18(1), 314-319. https://doi.org/10.17153/oguiibf.1264957
  •  İŞLEK, M. S. (2020). Pazarlama ve Tüketim Araştırmalarında Sosyal Bilim Kavrayışı [Kitap Eleştiri Bilimin Üvey Çocukları: Sosyal Bilimlere Giriş, Ömer Demir]. Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 12(1), 245-250.

Verilen Dersler

  • Lisans: Pazarlama İlkeleri, Pazarlama Yönetimi, Uluslararası Ticaret ve Pazarlama, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve İş Ahlakı, İş Etiği, Dijital Pazarlama, Marka Yönetimi, Brand Management
  • Yüksek Lisans: Pazarlamanın Temelleri, Pazarlama ve Toplum, Marka Yönetimi, Sosyal Pazarlama, Sağlık Turizminde Marka Yönetimi, Pazarlamada Örnek Olaylar, Hizmet Pazarlaması, Web ve Sosyal Medya Araştırmaları, Turizmde Hizmet Tasarımı
  • Doktora: Turizmde Pazarlama Teorileri

Proje Görevleri

  • 2022 – 2023, Koordinatör/Yürütücü, "Pan-European Erasmus Mundus Master's Programme Design on Neuromarketing," (AB Erasmus-Mundus Desing Major Projesi). 
  • 2021-2023, Araştırmacı, “Tüketicilerin ve Kar Amaçsız Örgütlere Bireysel Bağış Yapanların İşletmenin Hayırsever Sorumluluklarına Yönelik Algısı” (TÜBİTAK 1001 Projesi)
  • 2017: Dış Uzman, "Akyurt Anadolu İmam Hatip Lisesindeki Öğrencilerin Motivasyon Kaybı Nedenleri ve Çözüm Önerileri Projesi", T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü
  • 2016-2019, Araştırmacı, “Anadolu Pazar Sisteminde Satıcı ve Alıcı İlişkilerinin Analizi”, Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi (Doktora Araştırma)
  • 2017-2018, Araştırmacı, “Sosyal Bilimler Sözlüğü Oluşturmaya Yönelik Materyal Hazırlama” Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi
  • 2017-2018, Araştırmacı, “Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Tarihi: Çalışanların Deneyimleri” Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi
  • 2017-2017, Araştırmacı, “Kamu Kurumları ve Özel Kurumların Personel Alımı ve Görevde Yükselme Uygulamalarının Analizi” Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje.
  • 2014-2016, Araştırmacı, “Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Yönetiminin Değerlendirilmesi” Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi

Fakülte ve Üniversite Görevleri

  • 2019 – Halen : ESOGÜ Uluslararası İlişkiler Koordinatörü
  • 2019 – Halen ESOGÜ Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
  • 2022 – Halen  : ESOGÜ TÖMER Yönetim Kurulu Üyesi

Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler

  • Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği (Üye)
  • Türkiye Pazarlama Derneği (Üye)

İletişim: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü, Meşelik Yerleşkesi, 26480, Eskişehir