Yrd. Doç. Dr. Muhammet Ali TİLTAY
Yrd. Doç. Dr. Muhammet Ali TİLTAY
  • Araştırma Alanları: Bağış Davranışı, Kar Amaçsız Örgütlerde Pazarlama, Pazarlama İletişimi, Pazarlama Teorisi, Pazarlama Ahlakı, Araştırma Yöntemleri, Eleştirel Pazarlama Çalışmaları.
  • E-Posta: matiltay@ogu.edu.tr
  • Dahili Telefon: 1760
  • Kişisel Web Alanı: http://iibf.ogu.edu.tr/Akademisyen.aspx?ID=67
  • Ana Bilim Dalı: Üretim Yönetimi ve Pazarlama
  • Ofis: B4-6

Özgeçmiş ve Eserler Listesi 

Eğitim:

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

Lisans

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (Yandal)

Anadolu Üniversitesi

2005

Lisans

İletişim

Anadolu Üniversitesi

2005

Y. Lisans

İletişim

Anadolu Üniversitesi

2009

Y. Lisans

İşletme (Pazarlama)

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

2010

Doktora

İşletme (Pazarlama)

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

2014

Doktora Araştırma

İşletme (Pazarlama)

The University of Texas Rio Grande Valley Robert C. Vackar College of Business & Entrepreneurship

2012-2013

Doktora Sonrası

Kar Amaçsız Örgütlerde Pazarlama

Indiana University Lilly Family School of Philanthropy

2016-2017

 

Görevler:

Görev Unvanı

Görev Yeri

Yıl

Ar.Gör.

Eskişehir Osmangazi Üniveristesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Üretim Yön. ve Paz. ABD

2007-2014

Yar.Doç.Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniveristesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Üretim Yön. ve Paz. ABD

2015 -

 

Yayınlar:

Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • Büyük, K., M. S. İşlek, M. N. Çakmak, M. A. Tiltay (2016), "Yöneticilerin ve Çalışanların Bakış Açısıyla Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllülerin Motivasyonları", Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Dergisi, 16(1), 303, 323.
  • Tiltay, M. A. ve Ö. Torlak (2015), “Bir Tüketici Davranışı Olarak Bireysel Bağış: Gönüllü Hizmet Sağlayanlar Üzerinde Bir Odak Grup Çalışması”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 10(1), 7-30.
  • Torlak, Ö., B. Y. Özkara, M. A. Tiltay, H. Cengiz ve M. F. Dulger (2014), “The Effect of Electronic Word of Mouth on Brand Image and Purchase Intention: An Application Concerning Cell Phone Brands for Youth Consumers in Turkey”, Journal of Marketing Development and Competitiveness, 8(2), 61-68.
  • Torlak, Ö., M. A. Tiltay, B. Y. Özkara ve V. Doğan (2014), “The Perception of Institutionalisation of Ethics and Quality of Work-Life: The Perspective of Turkish Managers”, Social Business, 4(2), 169-180.
  • Torlak, Ö., M. A. Tiltay, V. Doğan ve B. Y. Özkara (2013), “The Effect of Brand Image and Religious Orientation on the Attitudes towards Religious Brand Names: A Study on Youth Consumers”, İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(3), 37-46.
  • Tiltay, M. A. ve Ö. Torlak (2011), “Materyalist Eğilim, Dini Değerler, Marka Bağlılığı ve Tüketici Ahlakı Arasındaki İlişkiler”, İş Ahlakı Dergisi, 4(7), 93-130.

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler

  • Tiltay, M.A. ve M.S. İşlek, “Volunteer Management of Local and National Nonprofit Organizations: An Exploratory Study From Turkey” 45th Annual ARNOVA Conference, November 17-19, 2016, Washington D.C. – USA (Poster Bildiri).
  • Torlak, Ö. ve M.A. Tiltay, M.S. İşlek ve U. Ay, “Türkiye’de Kar Amaçsız Örgütlerde Pazarlama Çalışmaları (1999-2015): Merkez-Çevre İlişkisi Bağlamında Mevcut Durum ve Yönelimler”, 21. Uluslararası Pazarlama Kongresi, 06-08 Ekim 2016, 939-945, Kütahya-Türkiye.
  • Özkara B.Y. ve M.A. Tiltay, “Bağış Amaçlı Online Ürün Satın Alma: Bağış Motivasyonları ve Online Satın Alma Unsurlarının Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü”, 21. Uluslararası Pazarlama Kongresi, 06-08 Ekim 2016, 633-646, Kütahya-Türkiye.
  • Torlak, Ö. ve M.A. Tiltay, “The Social Side of Giving to Charities: The Effect of Altruistic and Egoistic Motivations on Anonymous Giving”, Social Business@Anadolu International Conference, June 10-13, 61 - 65, 2015, Eskisehir-Turkey.
  • Tiltay, M. A., “Pozitivist Paradigmadan Eleştirel Pazarlama Çabalarına Doğru Pazarlama Bilgisindeki Dönüşüm”, 11. Uluslararası Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 27-30 Kasım 2013, 717-727, Valletta-Malta.
  • Torlak, Ö., M. A Tiltay, V. Doğan ve B. Y. Özkara, “The Perception of Institutionalization of Ethics and Quality of Work Life”, Social Business@Anadolu International Conference, May 30-31, 2013, 71-75, Eskişehir-Turkey.
  • Torlak, Ö., M. A. Tiltay, V. Doğan ve B. Y. Özkara, “The Effect of Brand Image and Religious Orientation on the Attitudes towards Religious Brand Names", 42nd EMAC Confrence, June 4-7, 2013, 478, İstanbul, Turkey (Poster Bildiri).
  • Torlak, Ö., ve M. A Tiltay, “The Effects of Voters’ Material Values, Religious Commitment and Ethical Perceptions on Leader Discourse and Advertising Perceived Believability in Political Marketing”, 7th International Political Marketing Conference, September 18-20, 2013, 7-8, Stockholm, Sweden.
  • Torlak, Ö., B. Y. Özkara, M. A. Tiltay, H. Cengiz ve M. F. Dülger, “The Effects of Electronic Word of Mouth on Brand Image and Purchase Intention: An Application Concerning Cellular Phone Brands”, International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference, March 18-20, 2013, Las Vegas, NV, USA.
  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay, “The Impact of Credit Card Use, Being a Market Maven and Materialism on Compulsive Buying”, 21th World Business Congress, July 4-8, 2012,  448-452, Helsinki, Finland.
  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay, “Arınma ya da Ahlakileştirme Bağlamında Kurumsal Sosyal Sorumluluk: İşletmelerin Web Sitelerindeki Kurumsal Sosyal Sorumluluk Söylemlerine İlişkin Bir Değerlendirme”, Uluslararası İş Ahlakı ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Sempozyumu, 13-14 Nisan, 2012, 55-56, İstanbul, Türkiye.
  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay, “Dini Bağlılık ve Materyalizmin Gösterişçi Bağış Davranışı Üzerindeki Rolü”, 7. Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi, 3-5 Aralık, 2010, 6-13, Çanakkale, Türkiye.
  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay, "Bilgi Toplumunda Pazarlama Bilgisinin Dönüşümü ve Eleştirel Pazarlamanın Pazarlama Bilgisine Yansımaları", 7. Uluslararası Bilgi Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 30-31 Ekim-1 Kasım, 2009, 923-933, Yalova, Türkiye.
  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay, "Sivil Toplum Kuruluşlarına Bağış Yapmada Gösterişçi Davranışın Rolü", 6. Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi, 23-25 Ekim 2009, 211-215, Çanakkale, Türkiye.
  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay, “Sivil Toplum Kuruluşlarında Örgütsel Öğrenme ve Pazar (Vatandaş) Odaklılık Arasındaki İlişkiler”, 5. Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları Kongresi, 24-26 Ekim 2008, 793-798, Çanakkale, Türkiye.

Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • Tiltay, M. A. ve Ö. Torlak (2015), “Yardım Kurumlarına Bağışın Sosyal Yönü: Özgeci ve Bencil Bağış Motivasyonlarının Gizli Bağış Üzerindeki Etkisi", Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 1(1), 23-39.
  • Erdoğan, B. Z., M. A. Tiltay ve H. S. Kimzan (2011), “Pazarlama Teorisi’nin Felsefi Temelleri: Değişim mi, İlişki mi?” Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-27.

Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay, “Bir Tüketici Davranışı Olarak Gönüllü Hizmet Sağlama: Bağış Motivasyonlarının Yardım Kurumlarında Gönüllü Hizmet Sağlama Tutumu Üzerindeki Etkisi”, 20. Ulusal Pazarlama Kongresi, 10-13 Haziran, 2015, 377-386, Eskişehir-Türkiye.
  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay, “Kar amaçsız Örgütlerde Kurumsal İtibar Yönetimi ve Ölçümü”, 17. Ulusal Pazarlama Kongresi, 18-21 Ekim, 2012, 247-260, Burhaniye, Türkiye.
  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay, “Anlık Satınalma Ölçeklerinin Türk Tüketicisi İçin Uyarlanmasına Yönelik Bir Deneme”, 15. Ulusal Pazarlama Kongresi, 26-29 Ekim, 2010, 406-423, İzmir Türkiye.
  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay, "Materyalist Eğilim, Dini Değerler ve Tüketici Ahlakı Arasındaki İlişkiler", 14. Ulusal Pazarlama Kongresi", 14-17 Ekim 2009, 61-77, Yozgat, Türkiye.
  • Tiltay, M. A., "İnsan Kaynakları Geliştirmede Web Tabanlı Eğitim Uygulamaları: Banka ve Sigorta Sektörlerinde Bir Değerlendirme", 17. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 21-23 Mayıs, 2009, 222-229, Eskişehir, Türkiye, 2009.

Kitap Bölümü

  • Tiltay, M. A. (2012), “Stratejik Yönetim ve Örgüt” (Ed: D. Taşcı ve C. Ulukan), Stratejik Yönetim 1, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, s. 106-121.
  • Tiltay, M. A. ve M.S. İşlek (2016), “Sözsüz İletişim”, (Ed: K. Büyük), Profesyonel Yaşamda İmaj ve İtibar Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, s. 24-49.
  • Tiltay, M. A. ve M.S. İşlek (2016), “İş Yaşamında İknanın Gücü”, (Ed: K. Büyük), Profesyonel Yaşamda İmaj ve İtibar Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, s. 88-107.

Diğer Yayınlar

  • Torlak, Ö. ve M. A. Tiltay (2011), “Materyalizm ve Dini Değerler Bağlamında Tüketici Ahlakı”, İGİAD Bülten, 8(25), 29-31.

Verilen Dersler:

  • Lisans: Pazarlama İlkeleri, Pazarlama Yönetimi, Pazarlama İletişimi, Pazarlama Araştırması, Araştırma Yöntemleri, Dijital Pazarlama
  • Yüksek Lisans: Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Satış Yönetimi, İlişkisel Pazarlama

Profesyonel Deneyim:

  • 2005 – 2007: Basın ve Halkla İlişkiler Uzmanı, Eskişehir Sanayi Odası

Profesyonel Hizmet:

  • 2015 - 2016: Dış Uzman, "Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi’nin Kurumsal Kapasitesinin Güçlendirilmesi" (AB Projesi), http://casgemproject.com/
  • 2014 - : Editör Yardımcısı, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, http://betadergi.com/ttad/
  • 2009: 17. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Yürütme Kurulu Üyesi, 21-23 Mayıs 2009, Eskişehir.

Fakülte Görevleri:

  • 2015 – 2016: İşletme Bölümü Erasmus Koordinatörü
  • 2010 – 2014: ESOGÜ İİBF Kariyer Merkezi Koordinatörü
  • 2009 -  : ESOGÜ İİBF Kariyer Merkezi Danışmanı
  • 2008 – 2012: ESOGÜ İİBF Dergisi Sekreteryası

Hakemlikler

  • Business & Management Studies: An International Journal
  • Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkileri Dergisi
  • İş Ahlakı Dergisi
  • ODTÜ Gelişme Dergisi
  • Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi
  • Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi

Bilimsel Kuruluşlara Üyelikler

  • Association for Research on Nonprofit Organizations and Voluntary Action (ARNOVA)

Ödüller ve Başarı Bursları

  • İletişim Bilimleri Fakültesi Bölüm Üçüncülüğü Ödülü
  • Avusturya Klagenfurt Üniversitesi Erasmus Programı Değişim Öğrencisi
  • Yükseköğretim Kurumu Doktora Araştırma Bursu
  • TÜBİTAK Doktora Sonrası Araştırma Bursu

Bireysel Yetenekler

  • PASW Statistics (SPSS), SPSS Amos, Atlas.ti