Doç. Dr. Behçet Yalın ÖZKARA
Doç. Dr. Behçet Yalın ÖZKARA
  • Araştırma Alanları: Nicel Araştırma Yöntemleri, Tüketici Davranışları
  • E-Posta: email
  • Dahili Telefon: 1749
  • Kişisel Web Alanı: -
  • Ana Bilim Dalı: Üretim Yönetimi ve Pazarlama
  • Ofis: B4-11

Özgeçmiş ve Eserler Listesi 

Eğitim:

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

Önlisans

Dış Ticaret

Anadolu Üniversitesi

2005

Önlisans

Halkla İlişkiler

Anadolu Üniversitesi

2009

Lisans

İşletme

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

2008

Lisans

İktisat

Anadolu Üniversitesi

2011

Y. Lisans

Yönetim Organizasyon

Hacettepe Üniversitesi

2011

Doktora

İşletme

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

2015

 

Görevler:

Görev Unvanı

Görev Yeri

Yıl

Ar.Gör

Atılım Üniversitesi – Lojistik ve Taşımacılık Bölümü

2009-2010

Ar.Gör.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi- Üretim Yönetimi ve Pazarlama

2011-2015

Ar.Gör. Dr. 

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi- Üretim Yönetimi ve Pazarlama

2015

Misafir Araştırmacı

Seul Hanyang Üniversitesi- Üretim Yönetimi ve Pazarlama

2014-2015

Yrd.Doç.Dr.

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi- Üretim Yönetimi ve Pazarlama

2016

Misafir Araştırmacı Massachusetts Üniversitesi - Beyin ve Psikoloji (Nöro Öğrenme Laboratuvarı) 2018 Yaz Dönemi
 

Yayınlar:

Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

  • “Luxury Consuumption Tendency: Conceptualization, Scale Development and Validation” Current Psychology (SSCI), Dogan, V., Ozkara. B.Y &Dogan, M. (2018)
     
  • “Examining The Effect Of Flow Experience On Online Purchase: A Novel Approach To The Flow Theory Based On Hedonic And Utilitarian Value” Journal of Retailing and Consumer Services (SSCI), 37, 119-131  Ozkara, B. Y., Ozmen, M. & Jong Woo Kim, 2017
     
  • “Katılım Düzeyi Seçenek Sayısının İncelenmesi: Optimal Katılım Düzeyi Seçenek Sayısına İlişkin Bir Çıkarım” İşletme Araştırmaları Dergisi Doğan, V., Ozkara, B. Y., Yılmaz, C. & Torlak, Ö., 2017
     
  • “Sebepli Eylem Teorisi Bağlamında, Kişilik Özelliklerinin İnternet Üzerinden Satın Alma Davranışı Üzerindeki Rolü” Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 3(1), 77-94  Torlak, O. & Ozkara, B.Y., 2017
     
  • “Kişisel Motivasyon Faktörlerinin Olumsuz Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim Yapma Niyeti Üzerindeki Etkisi” İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1224-1246 Celik, Z. & Ozkara, B.Y, 2017
     
  • “Bağış Amaçlı Online Ürün Satın Alma: Bağış Motivasyonları ve Online Satın Alma Unsurlarının Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü” Business And Management Studies: An International Journal Tiltay, M.A.& Ozkara, B. Y, 2017
     
  • “Exploring The Relationship Between Information Satisfaction And Flow In The Context Of Consumers' Online Search” Computers in Human Behavior (SSCI), 63, 844-859, Ozkara, B. Y., Ozmen, M. & Jong Woo Kim, 2016
     
  • “Akış Deneyimine İlişkin Kavramsal Bir Model Önerisi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, Ozkara, B. Y. & Ozmen, M., 2016
     
  • “Materyalizm, Öz-Benzeşim Ve Bireyselciliğin Kişiselleştirilmiş Reklam Kampanyalarına Yönelik Tutumlar Ve Bu Kampanyaları Sosyal Ağlarda Paylaşma  Niyeti Üzerindeki Etkileri” , Business & Management Studies: An International Journal, 4(1), 24-47., Cengiz, H. & Ozkara, B. Y., 2016
     
  • “Taraftarların Takımlarla Özdeşleşme Düzeylerinin, Takımların Lisanslı Ürünlerine Yönelik Kalite Algısı Ve Satın Alma Niyetine Etkisi”  Ege Akademik Bakış, 14(1), 73-81., Torlak, O., Ozkara, B. Y. & Dogan, V.,2014
     
  • “The Need For A Different Perspective To Understand The Brand Loyalty: Symbolic Interactionism” International Journal of Economics, Commerce and Management, 2(10), 1-11, Ozkara, B. Y.,2014
     
  • “The Effect Of Electronic Word Of Mouth On Brand Image And Purchase Intention: An Application Concerning Cell Phone Brands For Youth Consumers In Turkey”, Journal of Marketing Development and Competitiveness, 8(2), 61-68., Torlak, O., Ozkara, B. Y., Tiltay, M. A., Cengiz, H. & Dulger, M. F.,2014
     
  • “Marka Farkındalığı, Marka İmajı, Markadan Etkilenme Ve Markaya Güvenin Marka Bağlılığı Üzerindeki Görece Etkilerinin İncelenmesi: Turkcell Örneği” Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 9(1), 147-161, Torlak, O., Dogan, V. & Ozkara, B. Y., 2014
     
  • “The Perception of Institutionalization of Ethics and Quality of Work-Life: The Perspective of Turkish Managers”, Social Business Journal, 4(2), 169-180. Torlak, O., Tiltay, M. A., Ozkara, B. Y. & Dogan, V., 2014
     
  • “An Exploratory Investigation of Perceived Time Pressure and Brand Switching Due To Promotion for Different Products” European Journal of Social Sciences, 37(1), 58-68, Dogan, V. & Ozkara, B. Y., 2013
     
  • “Investigation of Brand Name-Country of Origin Preference in Four Different Product Groups with Respect to Conspicuous Consumption Tendency” International Review of Management and Marketing, 3(4), 190-203, Dogan, V. & Ozkara, B. Y., 2013
     
  • “The Effect of Brand Image and Religious Orientation on The Attitudes Towards Religious Brand Names” İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(3), 37-46. Torlak, O., Tiltay, M. A., Dogan, V. & Ozkara, B. Y., 2013
     
  • “İnternet Ortamında Markaya Güvenin Online Markaların İmajı Üzerindeki Rolü”  İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4(2), 5-20.  Dogan, V. & Ozkara, B. Y., 2013

 

Uluslararası bilimsel toplantılarda bildiriler:

  •  “Luxury Consumption tendency: conceptualization, scale development and  validation” AMA Summer, ABD, Dogan, V., Ozkara, B. Y. & Dogan M., 2016
     
  • “The Effects Of Electronic Word Of Mouth On Brand Image And Purchase Intention: An Application Concerning Cellular Phone Brands”, International   Journal Of Arts & Sciences Multidisciplinary Conferences , USA, Torlak, O., Ozkara, B. Y., Tiltay, M. A. & Cengiz, H., 2013
     
  • “The Perception of  Institutionalization of Ethics and Quality of Work-Life”, Social Business International Conference, Torlak, O., Tiltay, M. A., Ozkara, B.  Y. & Dogan, V., 2013
     
  • “An Investigation of A Number of Brand Equity Components Effect on Brand Loyalty: The Case of Turkcell”, 11. International Conference on Knowledge, Economy and Management, Malta, Torlak, O., Dogan, V. & Ozkara, B. Y., 2013
     
  • “The Effect of Brand  Image and Religious Orientation on the Attitudes Towards Religious Brand Name” 42. European Marketing Academy Conference (EMAC) (Poster), Torlak, O., Tiltay, M. A., Dogan, V. & Ozkara, B. Y., 2013

Yazılan kitaplar :

  • Özkara, B.Y., Editor: Tiltay,M.A., Web Tasarımı Satıs ve Pazarlama, Bölüm adı:Web Tasarımında Pazarlama Iletisimi 2017.
  • Özkara, B.Y., Nöropazarlamada Elektroensefalografi (EEG) Kullanımı  Ekin Yayınevi, Bursa, 2017
  • Koksal, T., Ece, N. J. & Ozkara, B. Y., Deniz Lojistik ve Taşımacılık Hukuku,  Adalet Yayınevi, Ankara, 2011
  • Koksal, T. & Ozkara, B. Y., Uluslararası Lojistik Hukuku, Adalet Yayınevi, Ankara, 2010

Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :

  • “Algılanan Zaman Baskısının Plansız Satın Alma Üzerindeki Etkisi”, Pazarlama ve Pazar Araştırmaları Dergisi, 6(12), 1-20. Torlak, O., Dogan, V. & Ozkara, B. Y., 2013

Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:

  • “Meselenin Özünü Mü Yoksa Detaylarını Mı Zihinsel Olarak İşlemek Daha Kolay?: Fenomenlerin Soyutluğu ve Kurgulama Seviyesi Doğrultusunda Zihinsel İş Yükünün EEG ile İncelenmesi” 23. Pazarlama Konferansı, Türkiye, Ozkara, B. Y. & Doğan, V.
  • “Elektroensefalografi (EEG); Olaya İlişkin Potansiyeller ile Tüketici Tercihlerinin ve Satın Alma Fiyatının Tahminlenmesi” 22. Pazarlama Konferansı, Türkiye, Ozkara, B. Y. & Örün, Ö.
  •  “Bağış Amaçlı Online Ürün Satın Alma: Bağış Motivasyonları ve Online Satın Alma Unsurlarının Satın Alma Niyeti Üzerindeki Rolü”, 21. Pazarlama Konferansı, Ozkara, B. Y. &Tiltay, M. A
  • “Katılım Düzeyi Seçenek Sayısının Veri Karakteristiği Ve Veri Kalitesi Kapsamında İncelenmesi: Optimal Katılım Düzeyi Seçenek Sayısına İlişkin Bir Çıkarım”, 19. Ulusal Pazarlama Kongresi, (En iyi Bildiri Ödülü), Dogan, V., Ozkara, B. Y., Yilmaz, C. & Torlak, O.
  •  “Taraftarların Özdeşleşme Düzeylerinin, Takımlarının Lisanslı Ürünlerine Yönelik Kalite Algısına ve Satın Alma Niyetine Etkisi”, 12. Ulusal İşletmecilik Kongresi, Torlak, O., Ozkara, B. Y. & Dogan, V
  •  “Algılanan Zaman Baskısının Plansız Satın alma Üzerindeki Etkisi”, 18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, Torlak, O., Dogan, V. & Ozkara, B. Y.
  • “The Role Of  The Personal Traits On Internet Shopping In The Context Of Resoned Action Theory”, 17. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, Torlak, O. & Ozkara, B.Y

İnceleme Sürecindeki Çalışmalar:

  • “Estimation Of Consumer Preferences And Purchase Price With Event-Related Potentials” Neuroscience Letters, (Elsevier)
     
  • “A Critical Approach To Flow Theory Based on Online Purchase Intention Literature” Current Psychology (Springer)
     
  •  “A new approach to construction of flow experience; based on hedonic  and utilitarian patterns” Positive Psychology (Springer)
     
  • “Brand Trust in Unit and Number Effect Dichotomy”, Istanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi

Editörlük ve Hakemlikler:

  • Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi (Beta), Editör Yardımcısı
  • Journal of Business Economics and Management (SSCI)
  • Current Psychology (SSCI)
  • Psychological Reports (SSCI)
  • Computers in Human Behavior (SSCI)
  • İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi (ESCI)
  • Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi (Beta)
  • American Marketing Association Conference (AMA Summer 2016, AMA Summer 2017, AMA Summer 2018)
  • European Marketing Academy Conference (EMAC-2015)
  • Society for Consumer Psychology Conference (SCP-2016)

Ödüller :

  • Yayın Ödülü, Sosyal Bilimler Alanı, İkincilik,  Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir 2015
  • 19. Ulusal Pazarlama Konferansı En İyi Bildiri Ödülü, Birincilik,  Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği, Haz/2014
  • 2214 A Doktora Sırası Araştırma Bursu (6 Ay) Türkiye Bilimsel Ve Teknolojik Araştırma Kurumu Ocak/2014
  • Yurtdışı Doktora Araştırma Bursu (6 Ay) Yükseköğretim Kurumu, Şub/2014
  • Yüksek Şeref Öğrencisi Mezuniyet (GPA: 3.69/4.00)  Hacettepe Üniversitesi, Ankara, 2011
  • Şeref Öğrencisi Mezuniyet (GPA: 3.20/4.00) Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, 200
  • Erasmus Öğrenci Değişim Programı Bursu  Laurea Üniversitesi, Helsinki, 2006 - 2007

 

Projeler:

  • Tüketici Tecrübesinin Satın Alma Kararlarındaki Etkisinin Olaya İlişkin Potansiyeller İle Araştırılması, TÜBİTAK 1002, Yürütücü
  • Kognitif Nörobilim ve Biyometrik Ölçüm Uygulamaları, ESOGÜ BAP, Yardımcı araştırmacı
  • Exploring The Empathic Responses to Monetary Outcomes for Self And Charity Through Electroencephalography (EEG) Analysis, Massachusetts Üniversitesi - Nöro Öğrenme Laboratuvarı araştırma projesi, Yardımcı araştırmacı
  • Akış Kuramının Tüketici Çevrimiçi Satın Alma Süreçlerine Uygulanması, ESOGÜ BAP, Yürütücü

 

 

Yabancı Dil: İngilizce YDS: 90